Ajuntament de Benassal

Dificultat: Baixa

Duració: 1.25 hores.

Descripció de la Ruta:
Aquest recorregut es pot fer molt variable, ja que hi ha possibilitats d’ allargar o acurtar aquesta ruta.
Nosaltres descriurem el camí més llac i també el mes bonic, al menys per al meu gust.
Començarem a descriure la ruta sortint de Benassal.
Anem direcció Culla agafant el mateix recorregut que porta la GR 7 (que són unes marques roges i blanques que trobarem pintades a les faroles i parets.
Desprès de passar la Carpa (a l'esquerra) i els dipòsits d'aigua (a la dreta), anirem sempre cap a l'esquerra fins trobar la carretera.
Creuarem la carretera per agafar el camí que comença a l'altra banda i que ens portarà fins a l'embotelladora de la Font d'en Segures.
Una vegada al balneari, anirem fins a font d'on surt l'aigua (plaça dels Xorros) i pujarem fins al Gurugú pel costat de la plaça. El Gurugú es una casa amb un rellotge de sol que hi ha a la part de dalt.
On s'acaba la pista, comença un sender que ens portarà fins a St. Cristòfol vorejant uns cingles de roca. Hi ha que tenir en compte que en un punt del camí fem un gir de uns 130 graus per pujar cap al cim del Moncatil.
Una vegada a St Cristòfol, i desprès de gaudir de les vistes ens dirigim a uns pinets que hi han a l'altra banda de muntanya per la que hem pujat.
Si ens fixem trobarem un petit sender que ens portarà fins a un altre camí que haurem de agafar en direcció Benassal uns metres fins trobar la Colonia Seidia, per la qual creuarem i buscarem unes escales de baixada que ens porten fins la carretera que va a Culla.
Desprès de creuar la carretera i travessar el paratge natural del Rivet, arribarem a un estany (“El Pantà”). A partir d'aquest moment seguirem aquest camí (anomenat “camí de la creueta”) que ens portarà fins a Benassal.